Referencer

Tankanlæg Skagen

Som en del af en generel udvidelse af Skagen Havn (2015), med henblik på at modtage langt større fiskefartøjer, krydstogtskibe og olietankere, blev der opført en bunkerterminal, som fungerer som tankstation for skibene.
I den forbindelse skal det kunne måles helt præcist, hvor meget af hvilken slags brændstof hvilke skibe tanker eller læsser af. Strøm Hansen har i denne forbindelse programmeret, designet og installeret et avanceret SRO-anlæg samt installeret alt el i bunkerterminalen (inkl. betjeningsbygning), der tæller 8 tanke på i alt 42.500 m2.
SRO-anlægget, som kan betjenes både manuelt og fungere automatisk, afgiver alarm ved nødstop, rummer en kalender og præcise logfiler over brændstoffets bevægelse ind og ud af tankene - og kan udskrive fulde rapporter over logfilernes indhold - over et hvilket som helst tidsrum.
Derudover rummer anlægget et avanceret varmetracingsystem, som betyder, at temperaturen i rørene til og fra tankene kan kontrolleres og reguleres, så brændstoffet ikke stivner – selv ikke i meget hård frost.
I opgaveløsningen havde Strøm Hansen stor fokus på grundighed og innovation – samt naturligvis på en stærk og anvendelig SCADA brugerflade.

Tankanlæg Skagen

Som en del af en generel udvidelse af Skagen Havn (2015), med henblik på at modtage langt større fiskefartøjer, krydstogtskibe og olietankere, blev der opført en bunkerterminal, som fungerer som tankstation for skibene.
I den forbindelse skal det kunne måles helt præcist, hvor meget af hvilken slags brændstof hvilke skibe tanker eller læsser af. Strøm Hansen har i denne forbindelse programmeret, designet og installeret et avanceret SRO-anlæg samt installeret alt el i bunkerterminalen (inkl. betjeningsbygning), der tæller 8 tanke på i alt 42.500 m2.
SRO-anlægget, som kan betjenes både manuelt og fungere automatisk, afgiver alarm ved nødstop, rummer en kalender og præcise logfiler over brændstoffets bevægelse ind og ud af tankene - og kan udskrive fulde rapporter over logfilernes indhold - over et hvilket som helst tidsrum.
Derudover rummer anlægget et avanceret varmetracingsystem, som betyder, at temperaturen i rørene til og fra tankene kan kontrolleres og reguleres, så brændstoffet ikke stivner – selv ikke i meget hård frost.
I opgaveløsningen havde Strøm Hansen stor fokus på grundighed og innovation – samt naturligvis på en stærk og anvendelig SCADA brugerflade.